Poniżej znajdziesz ważne informacje o działaniu aplikacji oraz poszczególnych usługach, z których możesz w niej korzystać.
W przypadku pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji – możesz do nas napisać: kancelaria.kwplublin@lu.policja.gov.pl lub zadzwonić: 47 811 5900.
Nasz adres korespondencyjny:
Komenda
Wojewódzka Policji w Lublinie
ul. Narutowicza 73
20-019
Lublinie
Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem pozyskiwanych danych osobowych jest Komendant
Wojewódzki Policji w Lublinie, z siedzibą przy ul. Narutowicza 73,
tel. 47 811 5900.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych w
Komendzie Wojewódzkiej Policji w Lublinie – e-mail:
iod.kwp@lu.policja.gov.pl.
Dane osobowe Inspektora Ochrony Danych Osobowych dostępne są w
Biuletynie
Informacji Publicznej Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie.
Dostęp do usług i zasobów Twojego smartfona
Aplikacja Policja Lubelska uzyskuje dostęp do następujących usług i urządzeń:
Internet – WYMAGANY |
Używany do wysłania zgłoszeń (Zgłoś zdarzenie dyżurnemu, Stop agresji na drodze, Niebieska e-skrzynka). |
Bez dostępu do Internetu nie aktywujesz aplikacji, nie aktualizujesz danych kontaktowych, nie dodasz zgłoszeń, nie odświeżysz danych zawartych w karcie Sprawdź stan zgłoszeń. |
Lokalizacja - WARUNKOWO |
Wymagana podczas korzystania z mapy w usługach (Zgłoś zdarzenie dyżurnemu, Stop agresji na drodze, Niebieska e-skrzynka). |
Przy odmowie dostępu do lokalizacji, korzystanie z aplikacji jest nadal możliwe, ale tracisz możliwość przekazania informacji o lokalizacji na podstawie mapy. |
Dostęp do zdjęć - WARUNKOWO |
Wymagana podczas korzystania z usług (Stop agresji na drodze, Niebieska e-skrzynka). |
Przy odmowie dostępu do zdjęć, korzystanie z aplikacji jest nadal możliwe, ale tracisz możliwość dodania zdjęcia do zgłoszenia. |
Dostęp do filmów - WARUNKOWO |
Wymagana podczas korzystania z usług (Stop agresji na drodze, Niebieska e-skrzynka). |
Przy odmowie dostępu do zdjęć, korzystanie z aplikacji jest nadal możliwe, ale tracisz możliwość dodania zdjęcia do zgłoszenia. |
Ważne pytania związane z dostępem
Pytanie: Czy aplikacja rejestruje bądź analizuje moje
połączenia, kontakty, wiadomości?
Odpowiedź: Nie, aplikacja
Policja Lubelska nie rejestruje, nie analizuje Twoich połączeń,
kontaktów, czy wiadomości.
Pytanie: Jak mogę sprawdzić, czy to
prawda?
Odpowiedź: Wejdź i Ustawienia, wybierze nazwę
aplikacji, na dole – w zakładce „Dostęp” – znajdziesz
zasoby z których korzysta program (Uwaga! w zależności od
producenta smartfona podana ścieżka może się różnić dlatego
wtedy należy odwołać się do instrukcji obsługi danego
urządzenia).
Przetwarzanie, bezpieczeństwo, przechowywanie i pobieranie danych
Konto użytkownika
Aplikacja Policja Lubelska tworzy
konto użytkownika na portalu
e-Usług Policja Lubelska.
Co dzięki temu zyskujesz?
Możesz korzystać z
większej ilości usług w ramach jednego konta użytkownika jak
również sprawdzać stan swoich zgłoszeń również z komputera
osobistego.
Usługi działające w trybie offline?
Wszystkie
usługi są realizowane online.
Jakie dane przetwarza aplikacja Policja Lubelska?
Podczas
rejestracji konta użytkownika wymagane jest podanie adresu e-mail
oraz hasła a następnie aktywacja konta. W zależności od usługi
może być wymagane podanie następujących danych: Imię i Nazwisko,
telefon kontaktowy, adres do korespondencji, adres zamieszkania.
Czy to wszystko?
Aplikacja Policja Lubelska korzysta z
usługi analitycznej GA4 celem umożliwienia przygotowania raportów
w zakresie wskaźników rezultatu projektu (liczba pobrań/uruchomień
aplikacji opartych na ponownym wykorzystaniu informacji sektora
publicznego i e-usług publicznych). Dane te nie są przetwarzane w
celach marketingowych.
Wymagania dotyczące aktywacji aplikacji Policja Lubelska
Do
aktywacji aplikacji wymagane jest kliknięcie w link zawarty w
wiadomości która jest wysyłana na adres mailowy, który został
podany podczas rejestracji konta.
O te dane pytamy udzielając pomocy technicznej
Jeżeli nie ma takiej potrzeby to odpowiadamy na pytania bez proszenia o Twoje dane osobowe. Jeśli sprawa wymaga analizy, to możemy zapytać na przykład o:
adres mailowy pod którym będziemy mogli się z Tobą skontaktować,
Twoje imię, w części przypadków również nazwisko,
rodzaj używanego telefonu (w tym markę, system i inne dane urządzenia).
Zakres danych przekazywanych w zgłoszeniach
Aplikacja Policja Lubelska powstała w celu umożliwienia przesyłania za pomocą urządzeń mobilnych zgłoszeń na temat zdarzeń związanych z bezpieczeństwem. Aplikacja pozwala zgłosić zdarzenie służbom dyżurnym Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie, przekazać w formie opisowej, filmu lub zdjęcia informacje mające związek z przemocą w rodzinie oraz informacje o ujawnionych agresywnych zachowaniach w ruchu drogowym. Zgłoszenia przesyłane za pomocą aplikacji nie są traktowane jako zgłoszenia alarmowe. Zgłoszenia alarmowe należy kierować na numer alarmowy 112. Poniżej znajdziesz zakres danych, które mogą być przesłane w zgłoszeniach:
Dotyczy wszystkich zgłoszeń (wymagany zakres danych może być różny w zależności od rodzaju zgłoszenia):
Imię,
Nazwisko,
Telefon kontaktowy,
Preferowany sposób kontaktu (mail lub telefon),
Adres do korespondencji.
Zakres danych w Zgłoś zdarzenie dyżurnemu:
Rodzaj zdarzenia (lista wyboru),
Miejsce wystąpienie zdarzenia (opcjonalnie można wskazać lokalizację na mapie),
Opis zdarzenia.
Zakres danych w Stop agresji na drodze:
Czas wystąpienia, data, godzina,
Miejsce wystąpienia zdarzenia (opcjonalnie można wskazać lokalizację na mapie),
Numer rejestracyjny pojazdu,
Marka i model pojazdu,
Link do materiału audio / wideo (na przykład z YouTube)
Opcjonalnie można dodać zdjęcie lub film z nagranym zdarzeniem z pamięci smartfona.
Zakres danych w Niebieska e-Skrzynka:
Miejsce wystąpienia zdarzenia (opcjonalnie można wskazać lokalizację na mapie),
Opis zdarzenia,
Opcjonalnie można dodać zdjęcie lub film z nagranym zdarzeniem z pamięci smartfona.
Kto uzyskuje dostęp do danych z aplikacji?
Wszystkie dane, które użytkownik aplikacji wprowadził w aplikacji są szyfrowane podczas przesyłania. Zalecamy zawsze instalować aktualizacje systemu operacyjnego zawierające poprawki bezpieczeństwa. Odradzamy korzystania z wszelkich modyfikacji mających wpływ na bezpieczeństwo smartfona.
Rekomendujemy, by stosować automatyczną blokadę ekranu, podstawowe zalecenia bezpieczeństwa, w tym również korzystanie z oprogramowania antywirusowego.
Aplikacja nie przechowuje w telefonie treści wysłanych zgłoszeń. Nie ma możliwości by aplikacja udzielała dostępu do danych zawartych w Twoich zgłoszeniach. W aplikacji jest możliwość sprawdzenia stanu zgłoszenia. Dane przesyłane są poprzez zabezpieczone połączenie.
Ochrona prywatności i bezpieczeństwo
Logowanie do aplikacji
Dostęp do aplikacji Policja
Lubelska zabezpieczasz hasłem ustawianym w procesie rejestracji.
Ochrona danych w telefonie
Dostęp do danych w
aplikacji możesz uzyskać wyłącznie po podaniu hasła dostępu.
Retencja przekazanych danych
Będziemy przechowywać
Twoje dane osobowe do chwili załatwienia sprawy, w której zostały
one zebrane, a następnie – w przypadkach, w których wymagają
tego przepisy ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach –
przez czas określony w tych przepisach.
Eksport/import danych, zrzuty ekranów
Poza funkcjami
elektronicznego przekazania danych, aplikacja Policja Lubelska nie
posiada funkcji eksportu/importu danych.
Powiadomienia PUSH
Aplikacja Policja Lubelska nie wykorzystuje powiadomień PUSH.
Więcej o działaniu aplikacji (klauzula informacyjna, opisy usług)
Zapoznaj się z klauzulami informacyjnymi, które opublikowaliśmy w Biuletynie Informacji Publicznej dotyczącymi przetwarzania danych osobowych. Dodatkowo opisy usług umieściliśmy na stronie portalu e-usług Policja Lubelska.
Polityka Prywatności aplikacji Policja Lubelska: wersja z dnia 25.04.2024 r. |